הנוהל מחייב את כלל צוותי המרפאה במחנות, בסמינרים, בטיולים ובקייטנות
הנוהל מחייב גם את הצוותים השכירים המלווים את פעילות התנועה.
הודעה טלפונית דחופה תבוצע להורה {שזמין לשיחה} מיד בהתרחשות המקרים הבאים:
- החניך בסכנת חיים ממשית.
- החניך ללא הכרה.
- פגיעת גב/ראש, נפילה מגובה רב.
- תאונת דרכים עם נפגעים.
- החניך צפוי להזדקק לטיפול כירורגי משמעותי.
- במקרה של פינוי דחוף לבית חולים.
במקרים אלו יוזמנו ההורים לבית החולים ותינתן להם במקרה הצורך עזרה בהגעה.
את הדווח יבצע: הרופא / אחראי המרפאה / חובש בכיר, לאחר עדכון רכז המפעל, ובתאום עם אחראי/ת ההורים באירוע.
הודעה טלפונית רגילה תבוצע להורה {שזמין לשיחה הטלפונית / לא בשעות הלילה} במקרים אלו:
- חשש לשבר ופינוי לצורך צילום רנטגן.
- התקף אסטמה.
- פציעה קלה.
במקרים הבאים תתבצע שיחה להורים במידת הצורך, להשלמת מידע רפואי וסיוע בטיפול:
- חשש לאלרגיה לתרופות {החניך או ההורים דווחו}.
- החניך בוכה, היסטרי, מסרב לטיפול רפואי.
- הורה שביקש לעדכן אותו.
- החניך חולה במחלה קבועה ומתמשכת ויש צורך במידע נוסף לצורך הטיפול בו.
- במרפאה ללא רופא – במידה ומעוניינים לתת לחניך תרופה שאיננה במרשם רופא.
הודעה טלפונית שלאחר טיפול תימסר להורים במקרים אלו:
- פינוי לצורך חוות דעת רפואית נוספת.
- האירוע התרחש באמצע הלילה ולא הייתה דחיפות בדווח.
- אי זמינות בטלפון.
- לאחר קבלת עירוי מסיבת התייבשות (לחניך בשכבה הצעירה ינתן דיווח להורים לפני הטיפול).
- לאחר קבלת טיפול בגין עקיצת דבורה / חרק אחר עקב תגובת רגישות חריפה.
לא תימסר הודעה להורים :
- על ביקורים רגילים במרפאה (ובכללם עקב עקיצת חרק ללא תגובת רגישות).
- טיפולים לא דחופים ולא חמורים.
- שיקול דעת הרופא.
ככלל יש להשתדל שהחניך הוא שיתקשר להורים תוך הסתייעות בטלפון של המרפאה כך, תגרם פחות דאגה והתרגשות למקבלי השיחה!