עשרת הדגשים בתחומי ה"רגש נפש" שבאחריות המדריך/ה להקפיד על קיומם

1 .ערנות למצב הרגשי והנפשי של החניך /ה, זיהינו בעיה יש לדווח מיד לרכז הממונה או לאחראית ההורים במפעל התנועתי.
2 .יש לשנן היטב את "בעיות הרגש ונפש " שדווחו לנו – יש לדאוג לפני כל אירוע תנועתי לדיווח על המקרים השונים
על גבי טופס מתאים על ידי המדריכים, יש להתאים את תשומת ליבנו לחניך בהתאם לנדרש .
3 .יש לקיים שיחה אישית בין מדריך לחניכו, שיחה כללית ש"חולפת בעדינות" על תחומי ה"רגש והנפש".
4 .יש להתייחס לחניכים כאילו אנחנו "ממלאי מקום של הוריהם", חובתנו להגן עליהם בכל התחומים ,בתחום האישי, בתחום החברתי, בתחומים האינטימיים והמיניים. נוכל לעשות זאת על ידי הקפדה באירועים התנועתיים באמצעות:

שינה מופרדת בין בנים לבנות במתחם החוג.

הערה על הגזמה בקשר בינה לבינו.
טיפול בבנים בהקשר זה.
שימוש במקלחות בבגדי ים בלבד.
החלפת בגדים תתבצע בתאי ההלבשה בלבד.
בעת השימוש במקלחות תתבצע תורנות על ידי המדריכים.
הקפדה על יחס של כבוד בין החניכים, לכבד אחד את השנייה, לכבד את גופו של האחר, לא לפגוע, לא להכאיב ולא לשלוח ידיים.
5 .אלימות וכל התעללות אסורה, מילולית ופיזית , אפס סובלנות להתנהגות אלימה.
6 .יש להקפיד בתחומי הפרעות האכילה, יש לעקוב מרחוק , בזמן הארוחות יש להתבונן על שולחן האוכל ולהבחין בחניך/ה שלא אוכלים /שותים. בעת זיהוי חניך/ה שכזה- יש לטפל מידית!
7 .יש לשמור מרחק פיזי ולהיזהר ממראית עין בקשר שלך המדריך/ה עם חניכיך.
8 .יש לשים לב לסימנים מחשידים כגון: לבוש חריג, כיסוי ארוך שאינו תואם את מזג האוויר, הזנחה, אי הקפדה על ניקיון ומקלחת, התבודדות, שינויי מצבי רוח ועוד.
9 .יש לשים לב לחניכים החריגים, לחניכים שלא הצליחו למצוא חברים, לחניכים הבודדים.
10 .יש לזכור- לעיתים, תנאי הסמינר/המחנה/ טיול, חוסר הוודאות עלולים להציף התנהגות לא מוכרת אצל החניכים, התנהגות שלא הם ולא אתם כמדריכים יכולים לצפות מראש ולכן יש להיות סבלניים, לגלות ערנות ולעקוב אחר ההתנהגויות השונות.